Παρασκευή 2 Μαρτίου 2012

Μπάμπουσκα (ба́бушка) ή Ματριόσκα (Матрёшка)


(Για "Like" θα πρέπει να είσαι αποσυνδεδεμένος από το fb και να συνδεθείς μέσω αυτού.  Ευχαριστώ).

Στέκονταν στην γωνιά της και με κοίταζε με τα μεγάλα της πράσινα μάτια και ήταν σαν κάτι να ήθελε να μου πει ή να μου προσφέρει. Στην αρχή θεώρησα ότι ήταν το λουλούδι που κράταγε στα χέρια της αλλά την επόμενη στιγμή κατάλαβα πως ήθελε να μου αποκαλύψει ένα της μυστικό.

"Η ζωή δεν παύει να εξελίσσεται" μου είπε σε άπταιστα Ρωσικά κι εγώ, αντί να αναρωτηθώ πώς ήτανε δυνατό να την καταλαβαίνω ή έσω το πώς ήτανε δυνατό να μου μιλάει μία ξύλινη κούκλα, απάντησα χαμηλόφωνα: "ναι αλλά πολλές φορές το ξεχνάμε".
"Η ζωή όμως δεν σταματάει να εξελίσσεται ακόμη και αν αυτό το ξεχνάτε. Το κάθε τι δημιουργεί κάτι καινούριο. Από την μία σκέψη ξεπετιέται μία άλλη. Από την μία ιδέα προκύπτει μία νέα. Σε αυτή την διαδικασία κρύβεται το μεγαλείο της ύπαρξης: Η γονιμότητα και η εξέλιξη. Όλα τα υπόλοιπα εμπεριέχονται".
Ήδη είχα ανοιγοκλείσει πέντε φορές τα μάτια μου και ο χρόνος μου είχε τελειώσει. Τώρα στεκόντουσαν έξι μικρές κυρίες απέναντί μου που με κοίταζαν με τα μεγάλα τους πράσινα μάτια κρατώντας από ένα εξωτικό λουλούδι στα χέρια. Και μου χαμογελούσαν γαλήνιες και ήρεμες, απαλλαγμένες απ' όλα αυτά που μας προτρέπουν -εμάς τους κυρίαρχους του ζωικού και φυτικού βασιλείου- να χάνουμε την μαγεία της εξέλιξης στην οποία συμμετέχουμε.
Ματριόσκα (Матрёшка): Ξύλινες κούκλες από την Ρώσικη παράδοση. Το ιδιαίτερό τους χαρακτηριστικό είναι το ότι η μία βγαίνει μέσα στην άλλη. Με αυτό τον τρόπο συμβολίζουν την εξέλιξη και την γονιμότητα. Στην Ελλάδα έχει επικρατήσει ο όρος Μπάμπουσκα (ба́бушка).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου